Ja que s'han d'anar familiaritzat amb elles, han de tenir un bon aprenentatge d'ells per poder donar bons coneixements als nens i nenes.
Per aquest motiu, és necessari conèixer els continguts educatius dels infants, recollits en el Currículum d'Educació Infantil.
Amb aquestes noves tecnologies a l'assignatura ens han volgut informar sobre el tema i ens han faclitat documents on hem pogut comprovar en diferents documents i normes sobre la seva importància en tenir uns bons coneixements.
NORMES DE LA UNESCO
- Saber utilitzar tecnologies de la informació
- Buscadors, analitzadors i avaluadors d'informació
- Solucionar problemes i prendre decisions
- Usuaris creatius i eficaços d'eines de productivitat
- Comunicadors, col·laboradors, publicadors i productors
- Ciutadans informats, responsables i capaços de contribuir a la societat
NORMES ISTE
Els docents han de complir una serie de requisits:
- Faciliten i inspiren l'aprenentatge i la creativitat dels estudiants.
- Dissenyen i desenvolupen experiències d'aprenentatge i evolucions pròpies de l'Era digital.
- Modelen el treball i l'aprenentatge característic de l'Era digital.
- Promouen i exemplifiquen ciutadania digital i responsabilitat.
- Es comprometen amb el creixement professional i amb el lideratge.
També es necessiten una serie de condicions per utilitzar efectivament les TIC en processos d'aprenentatge:
- Visió compartida.
- Líders imponedors.
- Planificació de d'implementació.
- Financiació consistent i adequada.
- Accés equitatiu.
- Personal qualifiat.
- Aprenentatge profesional permanent.
- Suport tècnic.
- Estructura del "curriculo"
- Aprenentatge centrat en l'estudiant.
-Evolució i valoració.
- Comunitats compromeses.
- Polítiques d'ajut.
- Context etern de l'ajut.
Existeixen unes matrius de valoració per l'alumne i la creativitat dels estudiants. Faciliten i inspiren l'aprenentatge i al creativitat dels estudiants.
- Promouen, estan a favor i modelen el pensament creatiu e innovador i la inventiva.
- Comprometen als estudiants en la exploració de temes de la vida real i en la solució de problemes autèntic, fent servir eines i recursos digitals.
- Promouen la reflexió dels estudiants fent servir eines col·laboratives per distribuir i aclarir la comprensió de conceptes i els processos de pensaments, planificació i creació dels estudiants.
- Modelen la construcció de coneixements col·laboratiu, comprometent-se en l'aprenentatge amb estudiants, companys i altres, tant en ambients presencials com virtuals.
Per més informació sobre el tema sempre es pot consultar sobre el tema a la web.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada