divendres, 20 de novembre del 2009

Centre d'estudis Joan XXIII

Avui dia 19 de novembre hem realitzat la tercera activitat de la setmana extraordinària. Hem visitat la Fundació Joan XXIII, formada pel Centre d'Estudis Joan XXIII i pel Centre de Tecnologies Ituarte.

Primerament hem assistit tots a una sala del Centre d'Estudis, on ens ha rebut la directora junta dos professors (un l'encarregat d'educació infantil i l'altre un professor de Blanquerna).
Ens han fet una petita xarrada de com funciona tota la fundació.
La fundació està situada al barri de Bellvitge. Va ser fundat l'any 1.968 pel jesuïta Josep Ituarte i Mata, conjuntament amb un grup de jesuïtes i seglars.

Era un centr molt obert al barri. Posseïa una piscina coberta pròpia, on tots els del barri hi van aprendre a nadar. Encara que la van tenir que tancar a causa de l'aixecament d'un nou pavelló a pocs metres de la Fundació.
Des dels inicis va impartir ensenyaments per a infants (EGB) i per adults (formació professional i alfabetització).
EL centre té la proposta de que els alumnes adquireixin els aprenentatges adecuats per esdevenir persones equilibrades, responsables, copmpetents i solidaries. Aquesta proposta es concreta en :
- Formació acadèmica: aprendre a aprendre.
- Formació personal: aprendre a ser.
- Formació social: aprendre a conviure.
- Formació cristiana: aprendre a cultivar la vida interior.

Els ensenyaments que imparteixen són:
- Ensenyaments reglats: educació infantil i primària, ESO, batxillerat i cicles formatius.
- Ensenyaments no reglats: formació permanent i ocupacional, prgrama de projectes solidaris i inserció en l'entorn.

La família i l'escola comparteixen una missió. A través de l'AMPA, el consell escolar, reunions amb el tutor, reunions del grup de classe, formació familiar i a través de la revista Joan XXIII.
Mantenen unes relacions internacionals: Són membres fundadors de l'associació Internacional Education.Tenen una participació en els programes europeus: Leonardo, Lngua i Comenius. Formen part del projecte ECOLE NETWORK.Mantenen relacions estables amb altres centres educatius europeus.
És una escola associada a la UNESCO.

Té serveis de menjador, guarderia, biblioteca. REalitza activitats extraescolars. Té escoal d'estiu.

Concretament en el cas d'educació infantil,
l'escola comprèn l'etapa d'entre els 3 i 6 anys (P3-P4 i P5-1r).
Poden distingir-se tres grans fites dins d'aquesta etapa:

  1. Procurar que l'infant se senti estimat, respectat i escoltat. Per aconseguir-ho donen molta importància a l'acolliment que fan a l'alumne a les hores d'entrada i l'acolliment que fan a les famílies a les hores de sortida de l'escola.
  2. Respectar el nivell maduratiu de cada nen, així com els diferents ritmes d'aprenentatge. Els ajuda a aconseguir-ho l'atenció a la diversitat, la relació amb les famílies i les orientacions del departament d'orientació.
  3. Despertar l'interès per aprendre a través de..:
- El treball per projectes: dona protagonisme a l'alumne ens els seus aprenentatges.
- Treball per racons: fomenta l'autonomia, interès i respecte al ritme de treball.
- El joc en totes les modalitats: lliure, simbòlic, dirigit...
- La plàstica com a eix vertebrador de l'aprenentatge de pre-conceptes.
- Les TIC com un recurs que ajuda a treballar al motivació i la comprensió.
- El treball cooperatiu: fomenta d'interacció, l'ajuda entre ells, la comunicació i les relacions socials.

Desprès d'aquesta explicació sobre la fundació, ens vam seprar en dos grups. un grup va anar a veure primer les classes d'infantil i els altres el Centre de Tecnologies Ituarte.

La visita al centre de tecnologies Ituarte.
Ens van ensenyar totes les sales que el formaven (la sala d'ordinadors, la sala de radio...).
La visita a les classes d'infantil.
Allà vam poder veure com els nens treballaven amb pissarres digitals individuals, amb pissarres digitals grans, en els ordinadors.. i com no podien faltar els racons de tota la vida, la cuina, l'hospital, la perruqueria, etc.
Els nens estaven acompanyats de monitores, amb les quals jugaven.
Aquesta visita em va agradar molt, ja que vaig recordar quan jo feia els racons.

Fotos:



Valoració personal:

Ha estat una visita molt interessant a un centre d'estudis amb aquestes característiques, ja que aquestes noves tecnologies que posseïa no gaires centres les tenen. Encara que amb el pas del temps si a que arribarà a ser així.
El que més m'ha sorprés ha sigut el joc dels nens amb les pissares digitals individuals, no conec gaire sobre el tema i creia que quan es parlava de pissares digitals eren les grans, com les que tenim a classe(que d'aquestes també en tenien).



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada