dimarts, 10 de novembre del 2009

OBRES D'ART

DIMENSIÓ CRÍTICA: estructures de referencia que hem d'aplicar per aconseguir una experiència significativa amb les obres d'art.

- Dimensió experiencial: quan es veu una obra d'art tots tenim diferents sensacions, cadascú té la seva pròpia opinió. Tan pot ser semblant com diferent per complet.
- Dimensió formal: tamany, colors, traçats... de les obres, com les han organitzat.
- Dimensió simbòlica: Un nen no pot tenir aquesta informació, la desconeix i per això el professor li facilitarà aquesta informació.
(exemple: La paloma de la pau", el més provable és que els nens no sàpiguen que és i el professor li haurà d'explicar que és i què simbolitza.)
A part del simbolisme cultural, també existeix el del propi artista. (Com és el cas de l'estil de Miró, no serà el mateix que el de Dalí.)
- Dimensió temàtica: Tema subjacent. Què ens vol aportar l'artista, que ens vols arribar a transmetre amb aquesta obra. (TEMA)
- Dimensió material: Escollir el material amb el que es realitzarà, ho ha estat realitzada l'obra, amb l'objectiu d'aportar més informació al públic. Amplia la informació de l'obra.
-Dimensió contextual: Cada artista pertany a una època, i així també les seves obres. No saber a quina època pertany privatitza l'aportació de nova informació. Ja que cada época té els seus propis estils i característiques (pobresa, fam, noves tecnologies...). (CONTEXT HISTÒRIC) .


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada