dimecres, 18 de novembre del 2009

MNAC

Avui ha estat la segona activitat d'aquesta setmana extraordinària, al Museu Nacional d'Art de Catalunya.
La visita s'ha dividit en dues parts, una explicació sobre el departament d'educació del museu i la visita guiada en una de les activitats educatives

El departament d'educació del MNAC:
Neix l'any 1.975. És un departament que s'ha anat preocupant de posar a l'abast el patrimoni artístic a les escoles.
Un grup d'estudiants de Belles Arts valoren la importància de d'apropar als nens a els museus, i per això creen aquest departament, que és amb el que els professors es posen en contacte per venir a fer les activitats. Encara que amb el pas dels anys la seva funció ha anat canviant.
Actualment aquest departament està format per tres persones, les quals estan relacionades amb el món de l'art i de l'educació.
Les lineas principals del departament són:
- Desenvolupament de les activitats per programes escolars amb l'objectiu d'acostar l'art a l'escola. Amb això el departament ha desenvolupat 18 propostes diferents que s'agrupen en tres grans grups (visites comentades, dinamitzades..)
-Cursos de formació.
-Desenvolupament de material didàctic, per el professonart que assistirà a les activitats, per poder-se informar ells mateixos, i per poder treballar el tema anteriorment i posetiorment amb els nens.
També hi ha programes amb altres públics, com és el Públic familiar i per a l'educació en lleure i el públic adult, joves... i també hi ha programes específics per a persones amb discapacitat cognitiva o física i amb problemes de salut mental.

La visita guiada en la que vaig estar va ser al de "So i color", que es troba en l'espai d'art Romànic del museu.
L'art Romanic és un art molt complexe per els nens, i per això amb l'ajut d'un titella " en
Jerònim", acompanyat d'una educadora que serà qui explicarà als nens de manera fabulosa del que tracta aquest tipus d'art.
Per realitzar aquesta visita, anteriorment la professora del grup d'infants haurà triat unes obres que seran les que els hi explicaran als nens, o bé les recomanarà el museu. En el cas de que sigui la professora qui esculli les obres d'art sigui per què ja les hagin treballat anteriorment a classe amb els nens. Un exemple d'aquest recorregut pot ser el que ens van fer a nosaltres:
  • La Mare de Déu: la maternitat.
  • Sant Climent (Crist en majestat).
  • Frontal de Cardet.
  • Representació d'animals fantàstics.
  • Santa Maria de Taüll.
  • Àngels Serafins.


Valoració personal:
Una visita molt interessant.
Personalment era el primer cop que anava al Museus Nacional d'Art de Catalunya. EN primer lloc m'ha impressionat molt ja l'edifici per fora. I ja quan hem passat a la sala on ens han fer les explicacions sobre el departament educatiu del museus, abans d'arribar-hi que hem passat per una sala enorme que semblava un amfiteatre, amb aquell orgue tan gran.
Sobre l'activitat de So i color, crec que és molt interessant per els nens, ja que no és només el treball que fa en "Jeronim" per explica'ls-hi als nens, sinó el treball que s'ha de realitzar anteriorment a classe perquè els nens quan el "juglar" els hi parli i l'educadora reconeguin el que els hi està explicant.
Crec que és una bona manera d'explicar els nens encara que sigui de manera molt simple el que és aquest tipus d'art, amb histories fabuloses perquè ells ho puguin entendre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada